بعد از طراحی برند چیکار کنیم؟

بعد از طراحی برند چیکار کنیم؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 407 | نویسنده : |

شما یک لوگو با طراحی زیبا دارید. آفرین. حالا باهاش ​​چیکار میکنی؟

هنگامی که لوگوی باکیفیت شما طراحی شد و آماده کار شد، باید در تمام مطالب برند شما از جمله وب سایت وردپرس شما ظاهر شود. به طور معمول، سه مکتب فکری وجود دارد که نشان‌ها به کجا می‌توانند بروند: در گوشه‌های بالا سمت چپ، بالا وسط یا بالا سمت راست یک صفحه. بنابراین این سوال مطرح می شود: کدام موقعیت برای لوگوی شما مناسب است؟

اگر ما دقیقاً بر اساس منطق UX پیش می رویم، لوگوی شما در گوشه سمت چپ بالای وب سایت شما قرار دارد. هیچ سوالی پرسیده نشد. دو دلیل برای این وجود دارد:

برای آن دسته از ما که زبان مادری داریم که از چپ به راست می خواند، طبیعتاً ابتدا چشمان ما به سمت چپ نگاه می کند.
در سال‌های اولیه طراحی وب، لوگوها همیشه در سمت چپ قرار داشتند، و این همان جایی است که اکثر مردم تصور می‌کنند اکنون در آن قرار دارند.
علیرغم آنچه منطق می گوید، برخی از وب سایت ها هستند که از قرار دادن لوگو در مرکز یا گوشه سمت راست یک وب سایت اجتناب کرده اند. آیا قرار دادن منحصر به فرد لوگوی شما با هویت برند شما مطابقت دارد؟

بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه که مطالعات نشان می‌دهند بیندازیم و ببینیم آیا سمت چپ واقعاً برای سایت شما مناسب است یا خیر.

بررسی کارشناسان: لوگوی خود را کجا قرار دهید؟
به گفته گروه نورمن نیلسن، لوگوها در وب سایت های مدرن سه هدف را دنبال می کنند:

آنها به بازدیدکنندگان یادآوری می کنند که کجا هستند. به عبارت دیگر، من در وب سایت چه کسی هستم؟
آنها امکان پیمایش آسان به صفحه اصلی را فراهم می کنند زیرا اکثر وب سایت ها دیگر دکمه "Home" را در ناوبری ندارند.
آنها به شناسایی برند کمک می کنند زیرا لوگو همیشه در بالای سایت باقی می ماند و حتی گاهی اوقات بازدیدکنندگان را در حین حرکت به پایین صفحه دنبال می کند.
گروه NNG دو مطالعه را برای یافتن مکان آرم ایده آل انجام داد. در اینجا چیزی است که آنها پیدا کردند:

چپ در مقابل راست
چپ در مقابل مرکز
برنده است…
چپ در مقابل راست
در مطالعه چپ در مقابل راست، NNGgroup پاسخ 128 کاربر را آزمایش و مشاهده کرد. مشابه آزمایش A/B، به هر کاربر فقط یک نسخه از یک وب سایت نشان داده شد: یا نسخه اصلی با آرم در سمت چپ یا نسخه ای که NNGgroup برای قرار دادن لوگو و پیمایش در سمت راست دستکاری کرده است.

آنها یک دقیقه به کاربران فرصت دادند تا نسخه وب سایت خود را بررسی کنند. سپس از آنها یک سری سوال پرسیده شد و عکس های 10 وب سایت هتل به آنها نشان داده شد. این آزمایش با هدف تعیین نوع تأثیر قرار دادن لوگو بر یادآوری نام تجاری انجام شد.

این نتایج بود:

لوگوهای تراز چپ منجر به یادآوری بیشتر برند می شوند. به طور خاص، میانگین فراخوان برند برای لوگوهای تراز چپ 39٪ در مقابل 21٪ برای نسخه راست چین بود.
لوگوهای تراز چپ بیشتر به احتمال زیاد برچسب "بی نظیر" دارند. علیرغم قرار دادن سنتی لوگوی چپ تراز شده، پاسخ دهندگان همچنان احتمال بیشتری داشت که یک لوگوی تراز چپ را به عنوان «بی نظیر» و «شیک» نسبت به لوگوی سمت راست برچسب گذاری کنند.
چپ در مقابل مرکز
گروه نیلسن نورمن یک مطالعه اضافی انجام داد تا بفهمد وقتی کاربران در معرض لوگوی تراز مرکزی قرار می گیرند چه اتفاقی می افتد. آنها دو آزمایش مختلف را برای تعیین زنده بودن یک لوگوی متمرکز انجام دادند.

برخلاف تست A/B که بین آرم‌های تراز چپ و راست انجام شد، در این نظرسنجی اول هر کدام یک وب‌سایت خرده‌فروشی برای تعامل با 50 کاربر ارائه شد. هشت تا از این وب‌سایت‌ها دارای لوگوی مرکزی بودند، در حالی که شش تا از این وب‌سایت‌ها لوگوی تراز چپ داشتند. سپس از آنها خواسته شد تا وظایف مختلفی را انجام دهند که سهولت آنها را در استفاده از ناوبری آزمایش کرده و به صفحه اصلی بازگردند.

این نتیجه شد:

لوگوهای تراز چپ برای پیمایش بهتر هستند. در این مطالعه، تنها 4 درصد از کاربران موفق نشدند با یک کلیک به خانه بروند، زمانی که لوگو در سمت چپ ظاهر شد. با این حال، زمانی که لوگو در مرکز قرار گرفت، 24 درصد از کاربران نتوانستند با یک کلیک به آنجا برسند.
در دومین آزمایش، NNGroup به 128 کاربر پنج وب سایت هتل مختلف ارائه کرد. چهار تا از لوگوها تغییراتی از یک لوگو را در سمت چپ یا در مرکز نشان می‌دادند، در حالی که سایت پنجم دارای یک آرم راست چین بود. سپس از کاربران یک سری سوالات برای تعیین فراخوان برند پرسیده شد.

این نتیجه شد:

یادآوری طراحی برند تحت تأثیر تفاوت بین لوگوهای سمت چپ یا مرکز قرار نمی گیرد. علیرغم ارائه تغییراتی از یک لوگو در نقاط مختلف به کاربران، یادآوری برند در این مقایسه بین لوگوهای تراز چپ و وسط متناقض بود.




می پسندم نمی پسندم

چهار شنبه 4 ارديبهشت 1401 -3:58 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: